• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Ondernemen en studeren: het verhaal van DukesArchive

12 juni 2020 By dukeschoning

Duke en Rapper ’24KGOLDN’ in Los Angeles.

Bij de opleiding marketing aan Karel de Grote Hogeschool is studeren en ondernemen perfect te combineren.  Zo kreeg mijn onderneming DukesArchive een duwtje in de rug, dankzij mijn medestudenten en het vak Operational Marketing.

Ik ben Duke Schöning: student marketing en eigenaar van DukesArchive. Een onderneming die zich specialiseert in het hoogste segment van zeldzame stukken premium streetwear en kunst. Voor het vak Operational Marketing hebben we met mijn klasgroep bijna een jaar lang een case toegepast op mijn onderneming.

Hobby wordt job

Mijn onderneming is begonnen vanuit een hobby en passie. Maar dankzij deze case heb ik op meerdere manieren leren kijken naar mijn onderneming en de mogeljke toekomstige opties helderder opgesteld. Ik ben ervan overtuigd dat het een voordeel is om met studentondernemingen te werken, omdat er een grotere vorm van engagement ontstaat. We krijgen zo een duidelijker zicht krijgen op het verband tussen de theorie en de praktijk.

Strategische opties

Als onderdeel van het vak Operational Marketing hebben we bijvoorbeeld verschillende strategische opties uitgewerkt voor DukesArchive, zoals het ontwikkelen van een eigen website. Een andere strategische optie was het openen van een pop-up in New York. Maar die zal gezien de omstandigheden nog even op zich moeten laten wachten. Dat zou het lijstje wel compleet maken na onze pop-up stores in Antwerpen, Parijs, München en Los Angeles.

Marketeer / ondernemer

Ondernemers doen de economie draaien en creëren jobs. Daarom is het belangrijk om ze te ondersteunen. De opleiding marketing aan Karel de Grote Hogeschool helpt je zowel om uit te groeien tot een volwaardige marketeer als ondernemer. De lectoren doen dat met een arsenaal aan kennis, vaardigheden en tips om je weerbaarheid te verhogen om zo een succesvol resultaat neer te zetten in de markt.

Meer weten?

Ontdek de verschillende afstudeertrajecten van de opleiding marketing en volg het parcours van DukesArchive via Instagram.

Scan de QR-Code om de insta te bezoeken.

Categorie: Fashionmarketing Tags: featured

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (174)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}