• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Van straatjutter tot nachtbraker

28 oktober 2017 By Max Spanoghe

Een fragment uit
“Het leven zoals het is: de eerstejaarsstudent Marketing die 24 uur niet slaapt”.

 

Hard work pays off

Nog vóór de briefing van de Markethon werd de prijs uitgedeeld voor het groepje met het beste project van de afgelopen weken. Mijn moeder, die de hoofdrol in ons reclamefilmpje speelt, had ik verteld dat ze zich geen zorgen hoefde te maken. “Er gaan maar een paar docenten naar kijken, geen paniek”. Plots zagen we ons filmpje op de beamer verschijnen in de grote aula, voor 200 man. Oops!
Met Twoothbrush, een tandenborstel waarbij de tandpasta in de borstel zit, kregen we een daverend applaus en een super leuke prijs. Onze dag kon niet meer stuk. En hij was nog maar net begonnen!?

Hoogmoed

Met volle moed luisterden we met z’n allen naar de briefing van de befaamde Markethon. Innoveren in de brillenmarkt met Pearle in de jury. Saai? Allesbehalve! Fluitje van een cent? Allesbehalve! Maar uitdagingen zijn onze drijfveer binnen deze studierichting dus zit er maar één ding op: loopschoenen aantrekken en deze Markethon uitlopen met een recordtijd. We hebben tenslotte al een keer gewonnen dus dit moest voor ons een eitje zijn. Of hadden we symptomen van ‘hoogmoeditis’?

Van straatjutter tot nachtbraker

Om 10 uur vlogen we erin. Onze eerste stap was ‘straatjutten’. Dit is een techniek om ideeën op te doen door foto’s te trekken van bijzondere dingen in de stad. En iedereen weet dat Antwerpen bruist. Dat werd later die nacht nog duidelijk. Na het straatjutten gingen we als een stoomtrein aan de slag met de opdrachten. Onze geniale ideeën werden afgetoetst bij de experten uit het werkveld. Zij waren vooral kritisch en maar goed ook. Voor we het goed en wel doorhadden was het plots avond.

“Maar…Wat is er nu eigenlijk écht klaar voor morgen?” – een kritische student uit onze groep

Om 22 uur sloten de deuren van Kavka, maar het werk was bijlange nog niet klaar. Waren we te hard afgeleid geweest door al het eten en drinken? Of door de dames van Red Bull? Wie zal het zeggen?
De opdracht werd later op de avond afgerond in café Korsakov.

 

Prijsuitreiking

Deze keer was de overwinning niet voor ons, maar voor Eλes. Een brillenmerk dat de taboes rond homoseksualiteit en racisme de wereld uit gaat helpen. Proficiat aan Eλes en aan alle andere teams die de Markethon uitliepen. Kijk zeker ook op sociale media onder #kdgmarkethon17 voor meer foto’s. En nu tijd voor een winterslaap.

Categorie: Opleidingnieuws Tags: featured

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid