• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Test For Free: gloednieuw en uniek

16 mei 2016 By Glenn Verhelst

TEST FOR FREE

Twee weken geleden heb ik de opdracht gekregen om een nieuw concept – genaamd Test for Free– uit te werken op mijn stageplek, Conway. De naam verklapt al deels de inhoud van dit gloednieuw en uniek concept, maar er zit natuurlijk veel meer achter.

Test for Free wil ervoor zorgen dat er op een heel directe en snelle manier distributie wordt gecreëerd voor een product. Daarbovenop wil het meteen de doorverkoop ervan evalueren. Concreet wil dit zeggen dat er bij een groep klanten een gratis karton wordt geleverd. De klant volgt de doorverkoop op en evalueert dit samen met de Conway vertegenwoordiger achteraf.
Kort samengevat, Test for Free is een win-win situatie voor klant en leverancier. De klant “wint” een gratis product en de leverancier wint informatie in omtrent zijn product.

Met al deze informatie ben ik gestart met een ontwerp van een logo (zie foto). Daarnaast heb ik enkele leaflets ontworpen voor dit concept. Eerst heb ik een leaflet voor de leveranciers ontworpen. Deze moet duidelijk maken dat Test for Free effectief een win-win situatie is voor hen. Verder hoort bij dit concept ook een infoleaflet voor de klant, dit om de klant te informeren wat Test for Free inhoudt. Tot slot, verbonden aan deze infoleaflet, is er de productleaflet. Deze geeft de info weer omtrent het product dat men gratis mag testen.

Vanaf 16 mei wordt dit concept gelanceerd, hopelijk met veel succes. Fingers crossed.

Categorie: Stageverhalen

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (174)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}