• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

The Amount of shoes is too damn high

23 januari 2018 By milanleyssens

Het stereotype beeld over vrouwen en schoenen is dat ze er niet genoeg van kunnen krijgen. Kasten vol en toch nog stiekem naar de winkel gaan om een extra paar bij te halen want: “Kijk nu hoe mooi, die kon ik toch niet laten liggen?” of “Ze stonden afgeprijsd, het was echt een koopje!” Blijven altijd pakken bij hun man. Vroeger hoorde je dan man dan klagen. “Je kan toch maar 1 paar te gelijk aandoen? Waarom heb je er zoveel nodig?” Maar niets is minder waar.

Ik kan je vertellen, het tij is aan het keren en het tijdperk dat mannen schoenen, schoenen en schoenen gaan kopen is aangebroken. Mijn persoonlijke collectie is al groter dan ik dacht. Tegenwoordig zijn mannensneakers ook helemaal een hype. Kijk bijvoorbeeld naar Yeezy’s. Je “moet” ze hebben want het is maar in minimale oplage en dan ben je uniek. Je moet je eerst inschrijven om ze te MOGEN kopen. Ook ik móést zo een paar hebben, nog geen second erna had ik spijt want om eerlijk te zijn vind ik ze spuuglelijk. Ik kan meer genieten van mijn andere sneakers.

Sneakers maken de man. Tegenwoordig zijn er zoveel verschillende sneakers dat je met 1 blik naar iemand zijn sneakers kunt zien wat voor een persoon hij is. Zelf krijg ik dit ook te horen, lang blond haar en Gucci sneakers: “Jij komt van Brasschaat zeker?” Fashion wordt steeds belangrijker en belangrijker in tieners hun leven omdat ze op deze manier zichzelf kunnen uiten naar de buitenwereld. Sneakers zijn in deze uiting een heel sterk aspect.

Vroeger had ik zelf maar 1 paar schoenen van Nike. Als je nu mijn schoenkast opent gaat het van Floris van Bommel naar Adidas naar Valentino en ga zo maar verder…

Als je me vroeger zou vragen welk paar schoenen ik zou aandoen naar een feestje zou ik eens raar naar je kijken, als je dit nu aan mij vraagt zal ik antwoorden: “Mijn slechtste paar, ik wil niet dat mijn goeie schoenen vuil worden.”

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid