• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

The harmony of Sony Music Entertainment.

5 mei 2014 By Mathias Cooymans

“Music is what feelings sound like” is een quote die omschrijft waarom ik een onuitputbare passie voor muziek heb. Het is ook daarom dat ik de eer heb kunnen krijgen om 3 maanden deel uit te maken van het Sony Music Entertainment team in Brussel. Vanaf mijn eerste dag voelde ik dat de komende 3 maanden mij enorm wijs zouden maken en mijn als maar wederkerende “wat wil ik doen in de muziek?” vraag mogelijk wel eens een antwoord zou kunnen krijgen. De hartverwarmende jovialiteit van elke medewerker voedt de aangename sfeer binnen het bedrijf elke dag keer op keer en bovendien functioneert het bedrijf even mooi in harmonie als de muziek die het uitbrengt. Tijdens mijn stage houd ik mij voornamelijk bezig houden met dance & urban projecten. De eerste week heb ik mailinglijsten van verschillende Belgische dj’s samengesteld en opgedeeld volgens muziekgenre. Deze segmentaties kon ik dan later gebruiken om nieuwe releases vanuit Sony Music naar de juiste doelgroepen te sturen met een digitaal promo platform dat ik overigens zelf heb moeten screenen en uitkiezen. Na het verzenden van deze releases die de nodige feedback van deze dj’s met zich meebracht had ik genoeg basis gelegd om een promo/marketingplan uit te werken. Concreet was dit zorgen dat (dance) radio’s in BelgiĆ« deze nieuwe releases zouden opnemen in hun afspeellijsten zodat ze op die manier aan een breed publiek kunnen worden verspreid (met als einddoel zoveel mogelijk sales en streams te genereren). Ondanks het feit dat dit proces meestal volgens een bepaald patroon verloopt was er zeker ruimte voor een creatieve inbreng vanuit het oogpunt van de marketing. Kortom, een zeer interessante stage voor mensen die meer willen te weten komen over de muziekindustrie.

Categorie: Stageverhalen

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid