• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Van student naar stagiair naar … expert?

26 april 2018 By Kirsten Maes

stage bij iValue

26 februari 2018

Bruisend van enthousiasme, maar ook trillend van de zenuwen stap ik binnen bij iValue. Mijn eerste stagedag. Ik werd direct warm onthaald. Na een briefing over de gang van zaken en een uitgebreide rondleiding kreeg ik mijn eigen plekje toegewezen aan de lange bureautafel. Toen begon het echte werk. De opdrachten van de experts kwamen al snel binnen.

Die avond ging ik al huppelend en met nog meer enthousiasme naar huis. Klaar om mijn ogen en oren 14 weken lang goed open te houden om zo veel mogelijk kennis op te doen en de sfeer van een kwalitatief online agency op te snuiven.

Enkele weken later…

Enkele weken verder is het enthousiasme er nog steeds. Ik heb al enorm veel bijgeleerd. En toch is mijn kennis nog maar het topje van de ijsberg die ‘online marketing’ heet. Soms kan ik gesprekken tussen de experts tijdens de lunch helemaal niet volgen. Al die speciale, fancy klinkende vaktermen… Soms duizelt het me ervan en zakt de moed me in de schoenen omdat ik nog zo veel moet leren. Maar dan pep ik mezelf op met deze slogan: ‘the expert in anything was once a beginner’. Niet opgeven is de boodschap!

En nu?

Ondertussen krijg ik steeds meer verantwoordelijkheid en vrijheid om mijn creativiteit te gebruiken. Webppagina’s redesignen, zoekwoordonderzoeken uitvoeren, banners ontwerpen voor campagnes, mailings schrijven, blogposts publiceren, SEO optimalisatie en nog veel meer, behoren tot mijn takenpakket. Het is geweldig om nadien je werk online te zien verschijnen. Of om je ouders naar je te zien kijken alsof je van een andere planeet komt omdat je nu zelf in vaktermen praat.

Ook met één been gaan we door!

In de paasvakantie heb ik door een ongelukkige val mijn knieschijf gebroken en mijn kruisbanden gescheurd. Een serieuze domper op het vlotte en fantastische verloop van mijn stage. Hierdoor heb ik met niet laten tegenhouden. Mijn stage afronden op één been zal me ook wel lukken. Met dank aan mijn ouders, mijn fantastische vriend, mijn supertoffe collega’s, mijn begripvolle stagementor en KdG! En wie weet word ik ooit zelf een ervaren expert?   

Categorie: Stageverhalen Tags: featured

Over Kirsten Maes

Hey, jij daar!
Ik ben heel nieuwsgierig en schrijf super graag. Ik zal dan ook mijn neus in alle marketingzaken steken en jullie hiervan op de hoogte houden.
Laat gerust een boodschap achter of stel vragen in de comment section.
Veel leesplezier!

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid