• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Waarom lopen je creatiever maakt

2 december 2015 By Sophie Van der Veken

Lopen

Een van de leukste presentaties op Eurobest was eentje van DDB Brussel. Lopen en creativiteit
Op welk moment produceren je hersenen de beste ideeën? Goede vraag. Want als je in de creatieve sector werkt, heb je soms nood aan nieuwe ideeën.

Volgens DDB wordt dit moment gecreëerd wanneer je aan het lopen bent.
Waarom is lopen nu zo goed om ideeën op te wekken? En welke tips kan ik jullie meegeven om dit te stimuleren?

  1. Geef je helemaal tijdens het lopen. Hierdoor word je frontale cortex of rationele deel van je hersenen gedeactiveerd. Dit wil zeggen dat je niet meer rationeel nadenkt, maar wel creatief. Ideeën komen dus spontaan naar boven.
  2. Loop alleen, zonder een vriend en zelfs zonder muziek. Zorg ervoor dat je alleen bent met je gedachten.
  3. Je mag maximum 45 minuten lopen. Na 45 minuten begin je opnieuw rationeel na te denken en komen er dus geen nieuwe ideeën meer.
  4. Je kan je hersenen niet programmeren. Je kan dus niet zeggen voor welk probleem je een oplossing wil krijgen tijdens welke loopsessie.
  5. En wat als je soms geen nieuwe ideeën krijgt? Geen probleem… Want je werkt nog altijd aan je conditie en je verbrandt vet.

Welke ideeën kan je allemaal krijgen tijdens een rondje lopen?

  1. Simpele oplossingen voor moeilijke problemen.
  2. Zelfkennis. Tijdens het lopen leer je jezelf kennen. Wie je bent, wat je wil in het leven of zelfs wie je wil worden.

Wat als je nu op een ongelofelijk knap idee komt tijdens een rondje lopen? Het antwoord is simpel. Gebruik je smartphone als dictafoon en slaag je idee meteen op.
Beter een minuutje stoppen en je smartphone bovenhalen, dan je idee kwijt zijn, toch?

 

 

Categorie: Opleidingnieuws Tags: featured

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid