• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Wat ‘succes’ betekent voor KdG marketingalumnus Ellen Martens

22 november 2020 By Alexo Gaorgievski

De 22-jarige Ellen behaalde in 2020 haar professionele bachelor in marketing. Met haar diploma op zak ging ze aan de slag als vertegenwoordiger in het familiebedrijf Martens Hout. In dit artikel ontdek je Ellens visie op succes. En hoe zij dat op haar manier invult. 

Als creativiteit en analyse samensmelten

De keuze voor marketing was voor Ellen heel logisch. Creativiteit koppelen aan analytische inzichten vormden voor haar de perfecte combinatie. Pure theorie vergaren was not ‘the way to go’ voor Ellen. Ze wou een studie waar ze haar creatieve geest op bedrijfskunde kon loslaten. Theorie omzetten in de praktijk is hoe je het écht leert in haar ogen. Daarom was marketing op Karel de Grote hogeschool studeren de perfecte keuze.

Dream Big. Dream real.

Dromen is iets wat iedereen doet. En Ellen heeft geen schrik om groots te dromen. Op haar jonge leeftijd ligt de wereld aan haar voeten en is ze volop op zoek naar haar plek. Maar Ellen kan ook prima relativeren, ze weet wat haalbaar is en wat niet.

Als millennials zijn we grootgebracht met schermen en social media. Onze jonge hersenen worden overspoeld met succesverhalen, geld en status. Dit doet Ellen allemaal niet veel, ze zou ook nooit willen wisselen met iemand anders.
Ellen is een echt familiemens. Haar ‘influencers’ zijn haar gezinsleden, haar partner en haar vriendengroep. Iedereen die dicht bij haar staat heeft andere ambities en doelen in het leven. Heel boeiend. En wat ze gemeen hebben: wat ze doen, doen ze met passie. En laat dát nu Ellens definitie zijn van succes.

Geld maakt het leven gemakkelijk en geld is nodig. Ik wil een comfortabel leven. En ik wil mijn kinderen alle kansen geven. Maar geld is geen factor die bepaalt of ik al dan niet succesvol ben. “

Ellen in Paris

Doorheen haar studies is Ellen zichzelf tegengekomen. Ze heeft geleerd om te communiceren en te zijn wie ze is. Tijdens haar laatste jaar, net voor de pandemie, heeft ze een half jaar in Parijs gestudeerd. Dit was voor Ellen een kantelpunt in haar leven. Ze werd zelfstandig en echt ‘Ellen’. Door de taal te leren, leerde ze haar plan trekken en trotseerde ze het onbekende. Een ervaring om nooit meer te vergeten. Die haar gevormd heeft tot de zelfstandige en ambitieuze vrouw die ze vandaag is. 

Optimisme alom

Succes voor Ellen is gelukkig zijn in alles wat je doet. En dat weerspiegelt ze ook. Alles wat ze doet, is met een positieve mindset:

Tegenslagen zijn er altijd. Oplossingen ook. 

Met die positieve mindset heeft Ellen de pandemie, gedurende haar laatste trimester, getrotseerd. Haar stage werd afgezegd. Maar ze heeft op eigen houtje een online marketingstrategie uitgewerkt voor een Antwerpse start-up. Ze leerde om zelfstandig en probleemoplossend te werken. Twee kwaliteiten die ze erg belangrijk vindt. En waar ze terecht trots op mag zijn.

Wil je meer weten over Ellen haar verhaal of wil jij tips over hoe je als kersverse marketeer aan het werk gaat? Stuur haar dan gerust een berichtje op LinkedIn!

Wil je meer te weten komen over mij? Volg me dan op Instagram of stuur me een berichtje op LinkedIn!

Categorie: Alumni, Geen categorie Tags: featured

Over Alexo Gaorgievski

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid