• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Kleding die zich aanpast aan het weer

16 juni 2017 By Nicolas Slootmans

Studente Suraya David White ontwierp wel erg opvallende kleding voor haar afstudeerproject aan de Design Academy Eindhoven. Suraya heeft een hekel aan mensen die zeuren over het weer. Ik betrap mezelf er ook vaak op. Ofwel is het te warm, dan weer te koud, het regent, … Met haar collectie Weatherness wil Suraya het weer weer leuk maken.

Hoe doet ze dat? De studente ontwierp een regenjas die van kleur verandert als er regen op valt. Verder bedacht ze kleding met een soort textiel dat verkleurt als de zon er op schijnt. Ook een doek die in verschillende patronen uitwaait als de wind er door heen gaat. Haar meest innovatieve  kledingstukken veranderen van kleur zodra de temperatuur boven of onder de 27 graden komt.

De werking van de transformaties zijn vrij eenvoudig. De regenjas bevat verschillende lagen textiel, deze trekken naar elkaar toe wanneer ze nat worden. De onderste laag is zichtbaar als ze vochtig wordt, waardoor het lijkt alsof de jas van kleur veranderd is. De kleding die verandert door de zon is gemaakt uit een stuk textiel waarin allemaal kleine draadjes metaal door genaaid zijn. De ontwerpen die patronen tonen door de wind bevatten allemaal kleine uitsnijdingen. Deze flappers hebben verschillende kleuren langs binnen- en buitenkant. Tot slot de kleding die verkleurt dankzij temperatuurschommelingen. Het textiel van deze ontwerpen bevat een thermochromatische verflaag die van kleur verwisselt boven of onder de 27 graden.

Suraya is niet van plan haar project zelf op de markt te brengen, ze houdt zich liever bezig met het ontwerpen. Maar als iemand interesse toont om samen met haar het project te lanceren, zal ze dit zeker niet weigeren. Moest ik het geld hebben, zou ik Wheatherness graag met haar op de markt brengen.

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid