• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Markethon 22: fizzy ideeën van en voor Gen Z

6 mei 2022 By Soetkin

Eind april vond de eerste post-corona ‘Markethon’ plaats. Tijdens dit project ontwikkelen KdG-studenten in 48 uur een marketingstrategie voor een echte opdrachtgever. Dit jaar viel de keuze op Pepsi Max. Een iconisch merk. Op zoek naar een duurzame en authentieke connectie met de eigenzinnige Gen Z. De winnende teams presenteerden trots hun voorstellen aan de managementtop van Pepsico.

Frisse inzichten, bruisende voorstellen

De 5 winnende teams werden gekozen door een vakjury van docenten én professionals. “We zijn bijzonder aangenaam verrast door de creativiteit en kwaliteit van de voorstellen. Van out-of-the-box campagnes tot vergaande productinnovaties. Ideeën waarmee we als merk graag aan de slag gaan”, vertelt brand manager Alexander Vyncke.

Gen Z = diversiteit, inclusie, duurzaamheid, authenticiteit

“Straf hoe de studenten erin geslaagd zijn de waarden van hun generatie te vertalen naar een bestaand merk. Alle issues die hen na aan het hart liggen, zien we terugkomen in de voorstellen”, stelt Alexander vast. De studenten marketing vertegenwoordigen zelf een bonte dwarsdoorsnede van de jonge, ‘urban’ populatie van Antwerpen. Deze opdracht konden ze dus zeker smaken.

Meet the board

De laureaten presenteerden hun voorstel op dinsdag 3 mei aan enkele toplui van Pepsico. “We maken graag tijd vrij om de studenten zélf aan het woord te laten. Het management was zo onder de indruk van de creatieve voorstellen dat we graag in gesprek willen gaan”, zegt Alexander. “Een mooie extra leerkans voor onze studenten. Zo oefenen ze hun presentatievaardigheden. En beantwoorden ze kritische vragen van professionals. Daar groeien ze ontzettend van”, bevestigt opleidingshoofd Annette Höhner.

Hoe beleefden de studenten zelf de markethon? Lees het in de blogs van team Touch en team Bubble en de winnaars: team Shot!

Eén van de winnende teams – blinkend van trots 😀

Categorie: Events, Geen categorie, Opleidingnieuws Tags: featured

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (6)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}