• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

YoungDogs: X-factor voor creatievelingen

26 januari 2017 By Stefan Kerkhof

Veel creatievelingen hebben wel al een keer gehoord van het ACC: Association of Communication Companies. Kortom: een vereniging waar de grootste reclamebureaus in België aan verbonden zijn. Daar heeft de gewone mens dus weinig mee te maken. YoungDogs, een initiatief powerd by ACC, geeft de artistieke pups onder ons echter de kans om zich te bewijzen aan de grote jongens. Maar hoe werkt dit dan juist?

YoungDogs Belgium
YoungDogs Belgium

Wat is YoungDogs?

Het concept is heel simpel: als je jonger bent dan 28 jaar en je bent gebeten door reclame en creativiteit, dan zit je daar waarschijnlijk op je plek. De organisatie is namelijk op zoek naar de meest artistieke jonge hotshots van het land. In Nederland bestaat het initiatief al langer onder de naam Jonge Honden. Hoe gaat het in z’n werk? Heel simpel!

YoungDogs
Een groep YoungDogs

Je schrijft je in op de site van YoungDogs en vroeg of laat krijg je een uitnodiging voor een briefing. Wat krijg je te horen op deze briefing? Je allereerste pitch. YoungDogs gaat actief op zoek naar echte merken die een pitch-briefing willen uitschrijven voor de deelnemers. Dit kan gaan van gewoonweg activatie van de consument tot effectief reclamecampagnes uitschrijven. Voorbeelden van vorige opdrachtgevers zijn Neuhaus, Vedett en Colruyt; niet van de minsten dus…

Jouw meesterwerk

Na de briefing kan je aan de slag gaan, alleen of in teams van twee die je vooraf zelf maakt. Dus je haalt best het creatiefste in jezelf naar boven. Je bent namelijk niet de enige die meedoet en de prijs is het dubbel en dik waard: een all-inclusive naar het reclamefestival in Cannes! Maar niet alle wegen leiden naar Cannes. Er doen studenten zoals ikzelf aan mee, maar ook jonge rotten uit reclamebureaus die meer ervaring hebben. Laat je dat echter niet tegenhouden. Hoe zotter, hoe beter! Zo waren de winnaars van de Vedett-pitch 2 studentes van Sint-Lucas!

Na twee weken stuur je een korte PDF door naar YoungDogs. Wat staat er allemaal in die PDF?

  1. Een korte voorstelling van jezelf
  2. Je inzichten voor de pitch
  3. Extra commentaren of links naar voorbeeldfilmpjes bijvoorbeeld

Een jury beoordeeld je document anoniem. Die jury bestaat uit vertegenwoordigers van YoungDogs, sponsorreclamebureaus en afgevaardigden van de klant.

De YoungDogs jury
De YoungDogs jury

And the winner is…

Vroeg of laat zijn alle inzendingen beoordeelt en komt iedereen samen om de winnaar(s) bekend te maken. Wie weet kun jij ook een van die winnaars zijn. Wie weet sta jij deze zomer een cocktail te drinken op het reclamefestival in Cannes. Beginnen je artistieke voelsprieten al te tintelen? Schrijf je nu in op www.youngdogs.be en doe mee aan de volgende pitch! Ik kan u alvast zeggen dat de volgende wedstrijd er een voor Q-Music zal zijn. Ik schreef me alvast in! Jij toch ook?

Categorie: Events Tags: featured

Over Stefan Kerkhof

Hey daar!

Ik ben iemand met een breed interesseveld. Je zult mij dan ook zien schrijven over verschillende topics. Sport, e-commerce, innovaties, you name it. Anyway, moest je een vraag hebben, stel ze gerust in de comment section.

Enjoy!

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (174)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}