Op 23 april verwelkomden we in het keuzevak Online Marketingcommunicatie Bart De Sloover van Barvee. Deze autodidact beheert een groot aantal websites (waaronder www.zomerbrochure.be en www.zucht.be) en Facebook-pagina’s. Succes met affiliatemarketing Bart De Sloover is een van de weinige ondernemers in België die inzet op affiliatemarketing. Eenvoudig gezegd is het een marketingsysteem waarmee eigenaars van websites reclame […]
Veel studiekiezers op Opencampusdag
Veel studiekiezers overwegen de opleiding Marketing. Dat blijkt vandaag uit de opkomst tijdens de Opencampusdag. Honderden vragen, evenveel antwoorden. Alle bezoekers kregen een visitekaartje mee met de uitnodiging om op deze site te ontdekken welke jobs afgestudeerde KdG-marketeers doen. Ook benieuwd? Bekijk de toekomst-pagina.
Meer dan 340000 advertentievertoningen, meer dan 1200 kliks
Zeven groepen studenten van het keuzetraject E-Communication (MAR3) werkten de voorbije weken advertentiecampagnes op Google uit voor 7 KMO’s. Geen eenvoudige opgave, want het Google advertentiesysteem (AdWords) is erg uitgebreid. Tijdens de twee campagneweken werden de advertenties van de studenten meer dan 340.000 keer vertoond, en klikten 1300 mensen door naar de adverterende websites. De […]
Over e-commerce en durven ondernemen, gastles door Ruben Opheide
Op 19 februari hadden we Ruben Opheide te gast in de les Online Marketing, een keuzevak in het tweede jaar. Voor hem is KdG niet onbekend want hij studeerde hier nog maar enkele jaren geleden af. Zijn boodschap? Durf ondernemen, ook als je jong bent, en gebruik alle mogelijkheden van het internet. Onderneem internationaal en streef […]
Studenten marketing onderzoeken waarom meisjes niet voor ICT kiezen
Een goede marketeer, die kan goed onderzoek doen. Laatstejaarsstudenten marketing hebben de afgelopen maanden onderzoek gevoerd in opdracht van Telenet. Ze bevroegen bijna 1000 KDG-studenten om o.a. te peilen naar het imago van ICT-opleidingen, -studenten, en van de sector in het algemeen. Benieuwd naar de resultaten? Bekijk dan de mediaberichtgeving hieronder. Zoals je ziet leveren interessante conclusies […]
Studenten marketing halen de krant met chocoladeroute
Een geslaagd event organiseren? Dan is persaandacht erg belangrijk! Studenten marketing uit het keuzetraject Experience Marketing haalden onlangs de krant met de organisatie van een chocoladewandeling langs 21 chocoladezaken. Op 8 februari kon je onderstaand artikel lezen in de Gazet Van Antwerpen. Klik op het artikel voor een vergroting.
Studenten marketing halen Gazet van Antwerpen met mailingconcept
De dienst communicatie van de Karel de Grote-Hogeschool droomde van een e-campagne om de Opencampusdag bekend te maken bij 18-jarige schoolverlaters. Dan kan je twee zaken doen: een reclamebureau bellen of eigen creatief talent benutten. Studenten online marketing: the battle 7 creatieve teams van studenten bedachten elk een eigen concept voor een post- en e-mailing. […]
Bonuspunten voor populaire SEO-artikels
Misbruik van social media: gevaar of hulpmiddel? en Social media cijfers van 2012 Deze twee artikeltjes, geschreven door studenten uit het derde jaar Marketing, krijgen van de lectoren van het keuzetraject E-communication bonuspunten. Waarom? Omdat het in januari 2013 de populairste artikels in Google zijn die op deze website staan. Een populair artikel schrijven, dat […]
Nick Decrock over het post-sociale media tijdperk
Op vrijdag 30 november verwelkomden de studenten van het keuzetraject E-Communication Nick Decrock, een creatieve duizendpoot met goesting in ondernemen. Het werd een boeiende uiteenzetting over wat het succes van sociale media veroorzaakt, en over welke effecten deze revolutie op marketing, communicatie en ondernemen heeft. Als bedrijf rekening houden met de social media revolution gaat […]
Ben je marketingstudent op KdG? Word fotomodel
Binnenkort verschijnt de nieuwe opleidingsfolder van Marketing. Wil je daar zelf in schitteren? Stuur dan een sfeervolle opleidingsfoto naar marketing.heb@kdg.be Inspiratie nodig? Neem een foto van jou en je studiegenoten tijdens de MED. Of haal je smartphone boven tijdens een brainstorm of (liefst actieve) groepsopdracht. De beste foto zie je in de folder én wint 2 filmtickets én een wijnpakket! […]