“Music is what feelings sound like” is een quote die omschrijft waarom ik een onuitputbare passie voor muziek heb. Het is ook daarom dat ik de eer heb kunnen krijgen om 3 maanden deel uit te maken van het Sony Music Entertainment team in Brussel. Vanaf mijn eerste dag voelde ik dat de komende 3 […]
De leefwereld van marketingstudenten
Wat er in het leven gebeurt van een doorsnee marketingstudent, dat is boeiend. Zeker als je marketingmanager bent van een bedrijf dat GSM-abonnementen verkoopt aan jongeren. Een klas vol studenten is dan niet gewoon een klas, wel een gedroomde focusgroep. In het tweede jaar (keuzevak Kids & Youth Marketing) kregen ze deze week Tatjana Vandenplas van JIM […]
Winnend ontwerp Antwerpse Handjes Wedstrijd
Marielle van der Gouw, zij is de trotse winnares van de Antwerpse Handjes Wedstrijd (georganiseerd door marketingstudenten als deel van het event Antwerpen Koekenstad). Een origineel idee op een knappe manier uitwerken, dat bleek de succesformule om de vakjury te overtuigen en om veel likes te verkrijgen op Facebook. Hieronder het winnende ontwerp: Met maar liefst […]
Antwerpen Koekenstad gaat van start
Het evenement Antwerpen Koekenstad ging dit weekend van start. De marketingstudenten van het keuzetraject Experience Marketing staan in voor de organisatie. En er valt heel wat te organiseren. Met twee proefroutes en een expo in het Centraal Station hebben de studenten de laatste tijd hun handen meer dan vol! Wil je meer lezen? Bekijk dan […]
Marketingstudenten in de pers met zoete tekenwedstrijd
De pers volgt niet de academische kalender. Dat werd vandaag wel duidelijk. In volle examentijd krijgen de studenten van het keuzetraject Experience Marketing heel wat vragen over de Antwerpse Handjes Tekenwedstrijd. Maar voor de pers schuiven studenten de studieboeken graag even aan de kant… In het ATV-verslag legt marketingstudent Edward Schepens heel duidelijk uit hoe […]
Studenten shopmanagement halen het nieuws met opmerkelijke actie
De studenten van het keuzetraject Shopmanagement zetten een strategie uit om van de Turnhoutse Patersstraat opnieuw een leuke winkelstraat te maken. Stap 1: een wij-gevoel creëren bij de handelaars. Hoe? Door ze elkaar te helpen verhuizen, met een menselijke ketting! Het Nieuwsblad besteedt heel wat aandacht aan deze actie, en ook de regionale TV-zender RTV maakt een […]
Enthousiaste reacties op de MED editie 2013
De Marketing Experience Days – onze praktijkweek, boordevol gastlessen en bedrijfsbezoeken – zitten erop. Het was opnieuw een knappe editie, een grand cru met enkele stevige uitschieters. De studenten trekken de herfstvakantie in met nieuwe ideeën, met een scherper zicht op de marketingpraktijk. Wat wil ik later doen met mijn marketingdiploma? Wat is een interessant […]
Marketing Experience Days in volle gang
De Marketing Experience Days zijn al over halfweg. Praktische gastlessen door marketingprofessionals, boeiende bedrijfsbezoeken en inspirerende studiereizen, dat staat op het programma. Met meer dan 60 partnerbedrijven brengen we de marketingpraktijk, studenten en de opleiding heel dicht bij elkaar. Benieuwd naar de deelnemers? Bekijk het overzicht. Op onze Facebookpagina vind je een kort filmpje van een […]
Bart De Waele opent keuzetraject E-communication (voor de derde keer)
Bart De Waele, CEO van het digital agency Wijs, opende op vrijdag 20 september het keuzetraject E-communication. En dat al voor het derde jaar op rij. Aan bod kwamen enkele online trends en ontwikkelingen die er allemaal op wijzen dat de marketeer van morgen online moét. Wie meer wil weten over de visie van Bart, bekijkt best […]
Keuzetraject shopmanagement zoekt 12 Antwerpse shops om te verbeteren
Op de Unizo-website staat sinds vorige week een oproep van de KdG-Hogeschool. Het keuzetraject Shopmanagement van het derde jaar marketing gaat op zoek naar 12 shops die de studenten kunnen analyseren en verbeteren. De studenten geven niet alleen advies, maar gaan vooral ook zelf aan de slag. Shops uit het Antwerpse maken de meeste kans […]