Wie Cuba zegt, zegt rum, sigaren en cocktails. Er schuilt veel meer achter Cuba dan enkel deze verwennerijen. Cuba is een land met een zeer rijke geschiedenis. Ik zou over de Cubaanse geschiedenis kunnen schrijven maar dat hebben ze bij Wikipedia al gedaan. Marketing Experience Days In het kader van de Marketing Experience Days zijn […]
Vamos! met KdG naar Cuba
Wanneer je achttien jaar bent, ga je op zoek naar een toffe universiteit of hogeschool. Hierbij denk je niet meteen aan verre reizen naar exotische landen. Ik dacht zelf vooral aan hard werken, uitgaan met vrienden en saaie lessen. Maar, niets is minder waar op KdG. Via de Marketing Experience Days kan je op reis gaan met je […]
5 Zaken Die Elke Marketingstudent Moet Weten
Als redactielid van The School of Marketing mocht ik op 28/10 mee naar de Marketing Experience Night. Buiten gastsprekers en docenten waren er ook alumni aanwezig! Ik vroeg hen om advies voor marketingstudenten. Na tientallen jonge, succesvolle afgestudeerden te “ondervragen”, schreef ik een lijstje van 5 punten die telkens terugkwamen: 1) Wees geëngageerd Ga naar alle […]
Marketing Experience Days (en Night)
De Marketing Experience Days (MED) zitten er bijna op. Het was een week vol interessante sessies. Ik merk bij mezelf wel een groot verschil met vorig jaar. Vorige jaar was het meer een ‘sleur’ voor me. Ik begreep dan ook niet waarom mensen dan ook nog vragen begonnen te stellen tijdens de gastcolleges. Dit jaar […]
We own the MED Night!
Vanavond kregen we als redactie van the School of Marketing een uitzonderlijke kans om the Marketing Experience Night mee te maken. Een feest voor de alumni omdat de praktijkweek 10 jaar bestaat. Van Red Bull tot Martini We zagen 5 kleppers van gastsprekers. Ik wil eerst en vooral Philip Gysen van RedBull, Andy Van […]
Gastles iValue over Facebook adverteren
Onlangs hadden we Marc Gulinski van online marketing bureau iValue te gast in het keuzetraject online marketing. Hij vertelde meer over de gigantische mogelijkheden van Facebook als advertentiekanaal. En adverteren op Facebook, dat is een vaardigheid die studenten marketing moeten meekrijgen. Omdat het zo’n belangrijk communicatiekanaal is. Het bereik van Facebook blijft enorm, en na […]
Marketing Experience Days: Programmatic TV
Tijdens de Marketing Experience Days (MED) deze week krijgen we als marketingstudenten bij KdG de kans om verschillende gastcolleges te volgen van mensen die uit allerlei soorten bedrijven komen. Tijdens deze week delen zij hun ervaringen en expertise met ons. Vandaag volgde ik twee super interessante gastcolleges: PHD media en Luxury for men. Dit artikel gaat […]
Leer jezelf kennen
“Geluk heeft dubbel zo veel effect op succes dan succes op geluk” In onze richting wordt er naar mijn mening niet genoeg tijd besteed aan zelfreflectie. In richtingen van de sociale sector is zelfreflectie een basisvaardigheid. Ik vind dat dit ook in andere richtingen meer moet worden toegepast. Iedereen wil “groeien als persoon” en “verrijking […]
Marketing Experience Days: Business to Business door Karlo Zobell (BBC)
Karlo Zobell was de gastspreker die ons op woensdag 28 oktober kwam vertellen over de B-2-B markt. Hij komt van BBC: een bedrijf dat gespecialiseerd is in communicatie binnen de business-to-business markt. www.bbc.be Hoe onderscheidt B2B zich van B2C? Om te beginnen een paar voorbeelden van B2B bedrijven: Om een idee te geven: 30.000 onderdelen in […]
Louiza Vanherp
Welkom gorgeous! Net zoals elke leerling uit de redactie beweert, ben ik ook een ijverige studente marketing en begin ik dit jaar aan mijn derde en laatste jaar (althans als alles goed loopt ;). Graag sjok ik met jullie dit schooljaar door met hier en daar een leuk berichtje over student […]