Vandaag was ik op de Inbound Marketing Day 2015. Georganiseerd door Dallas, Oracle en ONE-Agency. Maar misschien stel je jezelf nu wel de volgende vraag: Inbound Marketing, wat is dat nu eigenlijk? Goed nieuws! Ik zal het je namelijk uitleggen. Als je Google doorzoekt op de term “Inbound Marketing” dan krijg je 9.150.000 resultaten in […]
Het Verhaal Achter Minion Tic Tacs
De hype is al eventjes over, maar enkele maanden geleden stond je Facebookfeed vol met de Minions. En je hebt vast en zeker ook al gehoord van de Minion Tic Tacs. Dit is een korte case study over de Minion Tic Tacs, gebaseerd op de presentatie van Karolina Kaluzna (Creative Director) & Witold Zorski (Directeur van […]
Hoe maak je reclame die echt iets verandert?
Reclamecampagnes maken die prestigieuze prijzen winnen? Het Zweeds reclamebureau Forsman & Bondenfors doet het allemaal. Hun presentatie op Eurobest was één van mijn favorieten. Daarom geef ik jullie meer inzicht in vier tips om revolutionaire reclamecampagnes te maken. Zoek onderwerpen die echt belangrijk zijn. Wat doet er toe bij je publiek? Wat vind je publiek belangrijk? Deze […]
Waarom lopen je creatiever maakt
Een van de leukste presentaties op Eurobest was eentje van DDB Brussel. Op welk moment produceren je hersenen de beste ideeën? Goede vraag. Want als je in de creatieve sector werkt, heb je soms nood aan nieuwe ideeën. Volgens DDB wordt dit moment gecreëerd wanneer je aan het lopen bent. Waarom is lopen nu zo goed om ideeën op te wekken? En welke […]
Contentmarketing in 2015: De Nieuwe Regels
Het was midden de jaren ’80 in New York City en het krioelde er van de criminelen. Begin de jaren ’90 kwam Rudy Giuliani aan de macht als burgemeester, en hij was vastberaden om de criminaliteit te verminderen. Daar slaagde hij in. In 8 jaren daalde de criminaliteit met 50%, en moord met 72%! Hoe […]
Hoe kan je het gedrag van je consument veranderen?
Gedragsverandering bij je consument verkrijgen is vrij simpel. Je start met een actie. Een mooi voorbeeld hiervan zijn de mensen die je soms ziet met de “Free hugs” borden. Ze zetten je aan tot actie, hen knuffelen. Gewoon doen en niet nadenken. Een ander mooi voorbeeld is de actie van Nivea: “Niveau doll”. Deze actie werd […]
Maak een CEO van je marketing stagiair
Wat als stagiairs aan het hoofd zouden staan van een marketingbureau—in plaats van alle lastige klusjes uit te voeren in de schaduw? Dat is hoe ze het aanpakken bij het hippe marketingbureau 20Something. Steffen Vander Mynsbrugge (CEO) & Benoit Vancauwenberghe (Creative Director) gaven op Eurobest een gepassioneerde toespraak over hoe zij de creatieve wereld willen veranderen. Volgens hen is […]
3 redenen waarom België barst van creativeit
Vandaag zijn Chamzat en ik te gast bij Eurobest dankzij ACC Belgium. Eventjes een update van de welkomstspeech van Philip Heylen. 3 redenen waarom België vol zit met creativiteit: Kleine budgetten voor grote ideeën: wanneer je een klein land bent, moet je slim zijn België is het universum in een broekzakformaat: we hebben drie verschillende culturen […]
Wear your favorite type of coffee!
“COFFEE. What can we get you today?” Dat is de boodschap van het nieuwe – al dacht je het anders – kledingmerk. COFFEE. is een kledinglijn van de jonge en o zo ambitieuze Tonya Schamp (Je kent haar vast wel van 12 jaar geleden. Google maar eens ;). Het merk omvat drie T-shirts met elk een sterke […]
Marketing in Istanbul
Dag beste lezer. Ik schrijf u vanuit Istanbul, de grens tussen Europa en Azië. Terwijl ik hier ben wil ik ook wat bijleren. Er zijn een aantal zaken die me hier opvallen, deze wil ik graag met jullie delen. Om te beginnen de supermarkt. Als ik in het buitenland ben kan ik het nooit laten […]